Vertigo Rehabilitasyonu

Baş dönmesi, sersemlik ve denge bozukluğu rehabilitasyonu, hastalardaki baş dönmesi, sersemlik, dengesizlik şikayetlerini ortadan kaldırmak için uygulanan eğitim, egzersiz ve özel manevraları içeren uygulamalardır.

Baş dönmesi ve dengesizlik ruhsal ve fiziksel sorunlara yol açan önemli şikayetlerdendir.  Bu şikayetlere yol açan bir çok hastalık mevcuttur ve bunların en sık nedenleri arasında kulaktaki denge organı, santral sinir sistemi (beyinde oluşan hasar), propiyosepsiyon (eklemlerin boşluktaki pozisyonunu, konumunu, hareketini algılama duyusudur) ve görme bozukluğu olarak sayılabilir.

Baş Dönmesi ve Denge Bozukluğu Rehabilitasyonunun Yararlı mıdır?

Tek ve çift taraflı denge organında bozukluk, santral sinir sistemi (beyin hasarı, inme, multiple skleroz (MS), Parkinson gibi beyin hastalıkları), benign paroksismal pozisyonel vertigo (kulak kristali kayması), migrene bağlı baş dönmesi, düşme gibi bir çok hastada etkin bir tedavi olduğu gösterilmiştir.

Baş Dönmesi ve Denge Bozukluğunun Rehabilitasyonu Ne Kadar Sürmektedir?

Tedavi süresi hastaya göre değişmektedir. Benign paroksismal pozisyonel vertigo (kulak kristali kayması) tedavi 1- 2 seans sürebildiği gibi santral sinir sistemi hastalıklarında birkaç ay sürebilmektedir.

Baş Dönmesi ve Denge Bozukluğu Rehabilitasyonunun Başarısı Nedir?

Rehabilitasyonun başarısı, kişiye ve lezyonun yerine göre değişmektedir. Örneğin benign paroksismal pozisyonel vertigo(kulak kristali kayması) veya tek taraflı denge organı hasarında sonuçlar oldukça yüz güldürücü iken bazı santral sinir sistemi hastalıklarında (örneğin temel denge merkezi olan serebellum hasarı) rehabilitasyonun başarısı daha az görülmektedir.